Utoljára frissítve: március 12, 2014
Témakör: Találati lista
mi ez? SEO hírek

Megújult a Google találati lista, nincsenek aláhúzások, letisztultab, de egyelőrő szokatlanabb a megjelenése.

Aki eddig esetleg nem vette észre mától teljesen megújult a találati lista megjelenése, és a régi forma már nem, vagy csak igen alacsony arányban jelenik meg.

Mik az újdonságok? A legjelentősebb változás, hogy a címek most már nem kaptak aláhúzást, hanem aláhúzás mentesen jelennek meg. Cserébe a cím nagyobb betűméretet kapott és úgy látjuk, hogy a korábbihoz képest nagyobb lett az üres felület a sorok, illetve a találatok között.

Google új találati lista

Ezt a fajta változást a webmesterek már legalább fél éve láthatták a találati listán, de csak igen ritkán bukkant fel, vélhetően a Google tesztelte az új megjelenést. A mostani bevezetés azt jelenti, hogy a mai napon élesíteték az új designt, kérdés, hogy tartós lesz-e a változás?

Nyilvánvaló, hogy az új megjelenés némileg módosítani fogja a találati listán az átkattintások jellegzetességeit is. Az már most egyértelmű, hogy a nagyobb betűméret és sortáv miatt a hajtás feletti részben kevesebb találat jelenik meg, így vélhetően tovább erősödik majd a vezető pozíciók jelentősége, és némileg csökkeni fog majd az átkattintási arány a 4-5 helyezések esetében.

Hirdetés

hirdetés

Talán, első látásra legalábbis úgy tűnik, hogy a cím szerepe és jelentősége még meghatározóbb lett, de nyilván majd idővel a változások statisztikailag is kimutathatóak lesznek.

Nyilván az új megjelenés illeszkedik a mai kor flat designjához, bár elsőre szokatlannak tűnhet, de mielőtt nagyon támadnánk az új felületet, jusson eszünkbe, hogy a Google legalább fél éve teszteli az új megjelenést, vélhetően több százmillió találaton, így a bevezetés előtt nyilván meggyőződtek arról, hogy az új SERP jobban szerepel, mint a régi.

Kinek, mi a véleménye az új találati listáról?

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. A dizájn tetszik, véleményem szerint sokkal átláthatóbb így. Viszont az nem annyira, hogy az organikus találatok szinte alig látszanak, görgetés nélkül egy keresés indításánál. Pl sportcipő szóra keresve fent három hirdetés, alatta egy organikus találat és persze a jobb oldal sávban is hirdetés található.

  2. Nekem a régi jobban tetszett, de majd bizonyára ezt is megszokja a szemem…

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

május 11, 2023

29MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google az I/O konferencián bemutatta milyen

december 12, 2022

29MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy tűnik, hogy a Google már magyar

október 19, 2022

29MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben röviden elmagyarázom mi az

október 12, 2022

29MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mitől függ a Google találati listán elért


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!