Utoljára frissítve: október 14, 2021
Témakör: 
mi ez? Egyéb

Ma az a megtiszteltetés ért, hogy Magyarország vezető hírportáljától kaptam egy természetes linket. Na, de mennyit is ér ez, helyezésben és forgalomban? Linképítési esettanulmány következik.

Link az indexről

Néhány napja írtam egy cikket a Google környezetbarát keresési szokásairól, ami egy abszolút újdonság volt, és mivel magyarországi vonatkozásai is voltak (ami ritka a Google újdonságai esetén), ezért számíthattam egy kis érdeklődésre.

Mivel az ite.hu már 8 éve foglalkozik a Google-lel kapcsolatos hírekkel, ezért néhány újságíró is követi az oldalt, és vannak más módszerek is az érdeklődés felkeltésére (ha érdekel a Klubban teljes tanfolyam van erről.)

De a lényeg, hogy a mai napon az index.hu vezető fő hírként hozott egy cikket, ami a Google mesterséges intelligencia fejlesztésével és ennek hatásaival foglalkozott.

Sajnos a képernyőmentést kicsit később csináltam, így a hír már lekerült a vezető helyről, de íme:

Mivel a cikk témája passzolt az általam leközölt hírrel, kíváncsi voltam kit linkelnek meg és örömmel láttam, hogy a linkelt oldalak között megtalálható az ite.hu is.

Hirdetés

hirdetés

Íme, a linkelés:

A linképítés ideális megvalósulása ez: linkszerzés természetes módon a legerősebb hazai hírportáltól

Houston, van egy kis baj

Az örömöm egészen addig tartott, amíg meg nem néztem az index.hu forráskódját.

Ekkor ugyanis kiderült, hogy a kapott link nofollow link:

Ez azt jelenti, hogy az ilyen link elvileg nem ad át linkerőt, mivel az oldal tulajdonosa ilyen formában jelölte meg a linket.

Először azt gondoltam, hogy csak az én kicsi oldalamat jelölik nofollow linkkel, de aztán kiderül, hogy a cikkben lévő összes kimenő link nofollow-ra van rakva.

Jól látható, hogy nem csak én, hanem az összes linken ott a nofollow attribútum, pedig azt nem lehet mondani, hogy a CNN, a Google.com, vagy a blog.google ne lenne megbízható forrás.

Természetesen felmerült a lehetőség, hogy csak ennél a cikknél ez a helyzet, de visszakerestem és sajnos évekre visszamenőleg nofollow címkével vannak ellátva a kimenő linkek.

Azt nem tudom megmondani, hogy mióta van ez így, de évekkel korábban biztos, hogy az index kimenő linkjei dofollow linkek voltak, így ez a váltás a nem is olyan rég múltban történhetett, és nem az történt, hogy kézzel az új cikkeknél már nofollow jelölést kapnak a linkek, hanem évekre visszamenőleg is minden kimenő link nofollow attributumot kapott.

De mi értelme?

Hogy ennek mi értelme azt nem tudom. Nyilvánvalóan a PageRank félreértelmezéséből fakadhat, mivel az oldaltulajdonos fél attól, hogy a kimenő linkek miatt az oldal linkereje gyengül.

Holott ez már az eredeti PageRank algoritmusnál sem így volt, ma már pedig egyértelmű, hogy a kimenő linkek nem okoznak linkerő gyengülést.

Sőt, számos esettanulmány mutatta meg, hogy a kimenő linkek még javíthatnak is a rangsoroláson.

Ha tehát SEO szempontból kerültek nofollow címkék az index.hu kimenő linkjeire, azzal saját maguknak ártanak.

Ez a félelem még a nagyon régi idők SEO-jából ered. Hogy a Google mennyire nem ért ezzel egyet, arra elegendő Gary Illyés idézni, aki kifejezetten haragudott, és „hülyeségnek” nevezte, amikor a nagy portálok nem hajlandóak kisebb oldalakat linkelni, mint forrást:

Nyilván a nofollow link hasonló kategória.

De ez legyen az index.hu gondja.

(Persze lehetnek más okok is, de jobb racionális választ én nem találtam)

Van még remény?

Persze van még remény, hiszen a Google a közelmúltban változtatott az irányelvein és ennek értelmében a nofollow linkek is adhatnak át bizonyos esetekben linkerőt. Az index.hu a hazai vezető hírportál, kinek, ha nem ennek a nofollow linkjei adnának át linkerőt, nem igaz?

Nézzük meg tehát adnak-e át linkerőt az index nofollow linkjei!

SEO kísérlet

Kerestem egy index.hu-s cikket, amely egy kisebb oldalra linkel és amelynek horgonyszövege eléggé eredeti. Az alábbi cikkre esett a választásom:

Látható, hogy a horgonyszöveg: „abból a cikkből”, a linkelt oldal pedig az esztergomlive.hu oldal.

A link itt is természetesen nofollow.

Ha ez a nofollow link ad át linkerőt, akkor arra a keresésre, hogy „abból a cikkből” valahol az esztergomlive.hu oldalnak is rangsorolódnia kellene.

Nézzük meg a találati listát:

Látható, hogy az index. hu a 3-5. helyen található erre a keresésre, de a találati listán nem jelenik meg az esztergomlive.hu oldal. az első 200 találatot átnéztem, és sehol sincs megjelenés.

Ebből egyértelműen következik, hogy az index.hu nofollow linkjei semmilyen értéket (relevanciát, vagy linkerőt) nem adnak át.

Így tehát én is hiába kaptam mag egy linket az index.hu-ról keresőoptimalizálási és linképítési szempontból ennek nincs értéke.

De hát a forgalom!

Egyetlen reményem maradt, hogy a nofollow link legalább hozott némi átkattintást. A cikk vezető hír volt, a link nagyjából a cikk közepe táján helyezkedett el. Mivel gyorsan levették a vezető hírek közül vélhetően nem teljesített kiemelkedően jól.

Ennek ellenére hozhatott átkattintást. Lássuk az eredményeket:

A Google Analytics adatai szerint összesen 20 felhasználó kattintott át, akik kb. fél percet töltöttek el az oldalon. Nem túl erős eredmény tekintve, hogy nem is elsősorban a célcsoporthoz tartozhattak, hiszen a konverziós arány nulla százalék lett az esetükben.

Meta keywords jöhet?

Nem ez az egy link fogja eldönteni az oldalam sorsát, így nem is zavar különösebben, pláne, hogy egy jó kis esettanulmány születhetett belőle.

Ugyanakkor mutatja, hogy még ilyen nagy oldalaknál is élnek olyan ősi és hibás SEO mítoszok, amelyek nagyjából egy évtizede is érvénytelenek voltak. Ne csodálkozzunk hát, ha sokan még mindig a meta keywords-ökről érdeklődnek.

Ja, hogy az Indexnél még ezekre is figyelnek?

Sajnos igen. Igaz, hogy a Google már 2009 óta nem használja ezt rangsorolásra és a bing kifejezetten spam szignálként alkalmazza csak:

De azért elfér a hazai vezető hírportál SEO technikái között és a forráskódjában is.

Zárszó és tanulság

Nem akarom bántani az indexet. Sőt, külön köszönet, hogy veszik a fáradtságot és meglinkelik a forrásokat. Ez rengeteget hozzáad a hírportálok hitelességéhez.

Ezek nem fajsúlyos SEO hibák, inkább csak elavult tudás. De a fenti eset jól mutatja, hogy a hazai keresőoptimalizálásnak még rengeteg teendője van.

És nem csak az új megközelítések elterjesztésében, de az évtizedes hibás SEO mítoszok kiirtásában is.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Vajon a fizetett/PR cikkek esetében is nofollow linket adnak? Mert ha ott nem, akkor az lehet egy magyarázat arra, hogy az "ingyenes" cikkek esetében miért kap csak nofollow-t. (ha nem fizetsz nem jár alapon)

  2. Szvsz az index.hu nem szorul rá a SEO-ra, ebből következőleg nem is követik a "trendet". Ezek egy nem igazán karbantartott CMS (a saját cms-ek egyik nagy hátránya) maradványai. A "karbantartás" talán kimeríti a stabil működés meglétét, ami frontend oldalon az értékesített felület optimalizálásában ki is merül. Abból élnek nem a SEO nyújtotta lehetőségekből. Azért az esettanulmányért gratula!

    1. Köszi, amúgy az index forgalmának kb 13%-a jön organikus forgalomból, azért ez nem elhanyagolható tétel, és bőven lenne lehetőség bővíteni. A portfolio.hu esetében ez pl 25% felett van, de mondjuk a brit TheGuardian esetében 40% feletti. Ez alapján lenne ebben is lehetőség.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

január 11, 2024

329MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Bár a fiatalok körében az Instagram és

január 9, 2024

329MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy néz ki elég komoly algoritmus frissítés

december 19, 2023

329MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben megpróbálom bemutatni, hogy milyen

december 7, 2023

329MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bemutatta új multmodális AI-ját a


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!