Ha keresőoptimalizálásra kerül a sor mindig kulcsszerep jut a linkeknek. Régóta kérdés, hogy vajon a Google miként kezeli a képlinkeket szemben a szöveges linkekkel. Most erre a kérdésre is választ kaptunk.

John Mueller, a Google szóvivője, a szokásos webmestereknek szóló videóbeszélgetésen tisztázta a kérdést. Az egyik érdeklődő arra volt kíváncsi, hogy a Google hogyan, milyen súllyal kezeli a képlinkeket, ha az belső linkként funkcionál.

Válaszában John Mueller két érdekes dologra is kitárt.

Egyenlő súlyú

Az első dolog, amit elmondott, hogy a Google ilyen esetekben a képlinket egyenlő súllyal kezeli, mint a szöveges linket. Nincs tehát megkülönböztetés a két link típus között rangsorolási súlyban. ez fontos információ, ugyanis korábban ez nem mondta ki egyértelműen a Google.

Az alt tulajdonság számít

A másik fontos újdonság, amit John Mueller megosztott velünk az az, hogy ha nincs egyéb szöveg a kép körül, ami kontextusba helyezhetné a képet, akkor a Google a kép alt tulajdonságában szereplő szöveget éppen úgy értelmezi, ahogyan a szöveges linkek esetében a horgonyszöveget.

Hirdetés

hirdetés

Ez jól mutatja, hogy a képek esetében a alt tulajdonság milyen nagy fontosságú. Sajnos még manapság is rengeteg weboldal esetében elhanyagolják ennek a kitöltését.

Miért fontos mindez?

Sok weboldal használ még a mai napig képeket belső linkekként. Keresőoptimalizálási szempontból ezeket idáig kevésbé hasznosnak tartottuk, mint a szöveges linkeket. A Google mostani tanácsa szerint, azonban ezekkel sincs gond, mert ugyan olyan súllyal veszi őket figyelembe a Google, és a horgonyszöveg is átadódik, ha az alt címke ki van töltve.

Ugyanakkor, ha egy mód van rá, én személy szerint mégiscsak a szöveges linkek használatát javasolnám, a Google SEO útmutatója is ezt a módszert javasolja elsősorban. A linképítés során ugyanakkor néhány kép link is jól jöhet, mert változatosabbá teszi a linkprofilt.

Mi a helyzet a külső képlinkek esetén?

Természetesen linképítési szempontból felmerül egy másik kérdés is. John Mueller itt a belső linkekről beszél, de nem derül ki, hogy amit mondott, az igaz-e a kifelé, azaz másik domainekre mutató linkek esetében.

Azt gondolom, hogy a kifelé mutató linkek esetében már nem ilyen egyszerű a helyzet. A Google ugyanis ilyen esetekben sokkal nagyobb súlyt adhat a szerkesztőségi linkeknek, és egy szövegbe ágyazott természetes link többet érhet, mint egy bannernek is értelmezhető képlink. De ezt csak feltételezés, a lényeg, hogy a belső linkekeknél a súly nem különbözik.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

október 10, 2023

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A linképítés a mai napig a keresőoptimalizálás

augusztus 28, 2023

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Akinek weboldala van, vagy linképítéssel foglalkozik azt

január 17, 2023

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Hogyan szerezzünk ingyenesen és jogtisztán képeket blogbejegyzésünkhöz,

november 2, 2022

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az az alt text? Az alt


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!