Teljesen megváltoztak a linképítés korábbi szabályai, és a fő szempont ma már a biztonság. A megbízható link azonban egyre drágább, ezért ma már a linképítés költségét egyre inkább a biztonság szintje határozza meg.

Linképítés a Pingvin algoritmus előtt

Egyre több olyan ügyfél keres meg minket, akiket a Pingvin-algoritmus megcsípett, és korábbi forgalmuk jelenősen csökkent. Ez nem véletlen. Azok a tudatos weboldal tulajdonosok, akik megérezték az online piacban lévő lehetőséget hamar elkezdtek foglalkozni a keresőoptimalizálással, hiszen ez jelentette az előrejutási lehetőséget a találati listán.

Idehaza a linképítés a korábbi években szinte teljes egészében kimerült a katalógus-linképítésben. Egyszerűen azért, mert eredményes és olcsó volt. Egy-egy katalóguslink ára 150-250 Ft körüli áron mozgott, és hozta a jó helyezéseket, miért is költöttek volna több ezer forintot egyetlen minőségibb linkre?

A Pingvin algoritmus viszont azt eredményezte, hogy a tudatosabb weboldal tulajdonosok jelentős részét kisebb, vagy nagyobb mértékben érintette a Pingvin algoritmus. Ha ma megnézünk egy-egy jó helyezést elérő weboldalt (vagy büntetett oldalt) szinte ugyanazt az ezer linkelő oldalt látjuk, amelyek döntő részben katalóguslinket adnak.

Ezen oldalak linkprofilja sokszor nagyon rossz, és sok mostani vezető hely is bizonytalan lábakon áll. A Google azonban – valljuk be őszintén – nincs könnyű helyzetben, hiszen ha az ilyen katalóguslinkekkel rendelkező oldalakat kivétel nélkül büntetné, akkor fenekestül felforgatná az online piacot, ezért úgy tűnik, a lassan járj, politikáját folytatja, és szép lassan sorolja egyre hátrább az ilyen linkekkel rendelkező oldalakat.

Váltás a biztonságos linképítés felé

A weboldaltulajdonosok egy része felismert ezt a folyamatot, és kifejezetten olyan linképítést kér, ami biztonságosnak mondható. A piacon is sokan hirdetnek biztonságos, Pingvin-barát linképítést, öröm ezt látni, de érdemes tájékozódni, hogy mit is jelent pontosan a biztonság fogalma.
Először is tisztázzuk, hogy a Google nem ellenezi a linképítést. A webmester irányelvekben elég részletesen le vannak írva az alapelvek, de a lényeg nagyjából két dologra leszűkíthető.

Hirdetés

hirdetés
  • az első dolog, hogy ne fizess linkért
  • a másik dolog, hogy ne használj kizárólag kulcsszavat horgonyszövegként.

Persze vannak más elvek is, de ez a kettő talán a legfontosabb. És ha belegondolunk, ez máris nagyon nehéz feladat elé állítja a linképítőt. Egyrészt azért, mert bevett gyakorlat, hogy fizetünk a linkhelyekért, legyen szó minőségi katalógusról, vagy PR cikkről. Másrészt azért, mert ez teljesen új technikákat követel meg, amelyek rendkívül időigényesek, és amelyet az ügyfelek nagyon nehezen fizetnek meg. Egy-egy valóban természetes, nem fizetett link előállításának költsége, akár tízszerese is lehet egy fizetett linknek.

Miért drága a természetes linképítés?

Hadd világítsam meg a dolgot egy egyszerű példával. Érkezik egy új ügyfél, aki lakberendezés, otthon témában érdekelt. Tegyük fel, hogy vendégbejegyzéseket akarok számára szerezni, az első feladat felkutatni, az ilyen témával foglalkozó blogokat és oldalakat, mindegyiknek az elérhetőségét megkeresni, és az adott oldal témájának megfelelően személyre szabott levelet írni. Egyrészt ellenőrizni kell ezen oldalak főbb értékeit (PR, DA, PA), másrészt az oldalak kigyűjtése is rengeteg idő. A válaszadási arány viszont igen alacsony, ráadásul legalább három levélváltás, mire a cikk kihelyezéséig eljutunk. Ráadásul nagyon sok oldaltulajdonos fizetséget is vár a PR cikkért, tehát ismét sokan kiesnek a rostán.

Nagyjából egy napos munkával lehet így egy linket szerezni (jó esetben), aminek ráadásul az értéke általában alacsony, mert a magas értékű oldalak, már csak fizetett cikket tesznek közzé.

Egy napos munka, ha olcsón számítjuk is nagyjából 10.000 Ft-ba kerül (havi 22 munkanap, összesen 220.000 ezer forint, adózás után, marad nagyjából 140.000). Egy napos munkával szereztünk egy linket.

Mit csinál a hagyományos linképítő? Van egy 200-as listája, ahová el lehet helyezni egy ezer karakteres írást bármilyen témában. Ír a kapcsolatának egy levelet, hogy erre a domainre kér egy linket, szövegírással együtt. Ennek költsége nagyjából 1-3000 Ft között van, egy PR3-4-es oldal esetében. A linképítő részéről a munkára fordított idő nagyjából fél óra. Több ügyfél esetén a haszon lényegesen magasabb, mint a természetes linképítést választó linképítő esetében.

Látszólag ez a linképítőnek és az ügyfélnek is jobb, gyorsabb, olcsóbb megoldás. Hosszú távon azonban nem biztos, hogy ez a helyzet, hiszen a természetes linképítéssel semmilyen Google irányelvet nem sértettünk. Az érkező link teljesen releváns domainről érkezik, amelyen nincs ezer más, nem releváns oldalakra mutató link. Ráadásul a link potenciális ügyfeleket is hozhat. És a legfontosabb, hogy ez a fajta linképítés hosszú távon is kiszámítható eredményeket hoz, és nem kell tartanunk a Google algoritmus frissítéseitől.

A gond természetesen az árkülönbség. Nehéz ugyanis elmagyarázni, hogy mi kerül egy linkben 3-10x annyiba, mint az a link, amit a másik, szintén biztonságosnak mondott linképítő építene.

Tehát mielőtt valakit megbíznánk a linképítéssel, tisztázzuk pontosan az elvárásokat, és hogy milyen oldalakra kerülnek ki linkjeink. Nincs gond a rizikósabb linkekkel sem, de legyünk tisztában vele, hogy ezek a kockázatosabb linkek mivel járhatnak. Van, amikor rövid távon fontos a jó helyezés, ami aztán egy természetesebb linképülésnek megágyazhat. A lényeg, hogy a megrendelő világosan lássa a különböző linképítések kockázatait és előnyeit.

És te mit gondolsz? Létezik biztonságos linképítés?

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Szia !

    Igen jól megfogalmazza a cikk a weboldal tulajdonosok mai dilemmáját.
    Vajon hogyan kezeljük a google sorozatos algoritmus frissítéseit ?
    Ami működött pár éve linképítés terén,ma már egyáltalán nem.
    Vannak akik azt a nézetet képviselik,hogy egyálltalán nem kell foglalkozni vele,hanem mindent ugyanúgy kell csinálni mint eddig.
    Ha hirtelen elkezded megtisztítani a rád mutató linkeket,az majdnem olyan rossz,mintha egyáltalán nem építessz linkeket.
    Mi a véleményed arról hogy figyelmen kívül lehet hagyni a google algoritmus frissítéseit?

    1. Szia!

      Ketté kell választani a dolgot. Az egyik a linképítés, a másik az algoritmus frissítés.
      Az algo-frissítéseket követni kell, ha cél, hogy a keresőkből látogatókat nyerjünk. Ez olyan mintha nem követnénk a jogszabályi változásokat.
      Nemn mondom, hogy minden weboldaltulajdonosnak napi szinten kell követni az eseményeket, de azért a tendenciákkal érdemes tisztában lenni.
      Linképítés: rohamosan változik, az ite.hu esetén például csak természetes linképítés van, zero fizetett linkkel, alternatív eszközökkel, teljesen a Google irányelvei szerint. Mivel nem cél az ügyfélszerzés, inkább a hosszú távú brand, és stabilitás, ezért a lassabb előrejutás belefér, de így is szépen alakul a látogatottság.

  2. Angyal Ferenc a folyamatot kellene először átgondolni szerintem.

    A linképítés ne a googlenek szóljon elsősorban, hanem élő embereknek. Éppen ezért kell (kéne), úgy tekinteni erre, hogy igenis megéri releváns oldalra kikerülni egy jól megfogalmazott cikkel és benne egy linkkel.

    Miért jobb?:
    – Nagyobb a látogatottsága egy karbantartott blognak, hírportálnak, ergo több is az átkattintás
    – Mivel pontosan témába vág így a megfelelő embereknek jut el az üzeneted, pont azoknak akik potenciális ügyfeleid, vagy vásárlóid lesznek
    – Mivel a linket nem egy elhanyagolt oldalról kapod, ahonnan mérhetően van átkattintási forgalom, sőt ha az oldalad minősége olyan akkor a látogató marad is az sokkal jobban fog kinézni a Google szemében, mint 1000 olyan link ami olyan oldalról van, amit még a szerkesztője sem néz
    – Ne próbált telezsúfolni kulcsszavakkal, mert tapasztalat szerint az egyoldalú kulcsszó „erőszakolás”, pont azt a kifejezést fogja büntetni
    – Nézd látogató szemmel a linked természetességét, te mire kattintasz nagyobb bizalommal: Egy erőltetett linkre, vagy ami informatív, de nincs teleírva oda nem illő szavakkal?

    Másfelől azért itt illik megemlíteni azt, hogy amikor jön egy ügyfél, hogy neki x jó link és az y helyezés a találati listán megjelölt szavakra. Erre nincs pontos matematikai képlet. A konkurens weboldalak is pont erre a célra törekednek, így a találati lista folyamatosan változik ebben soha nem is lesz megállás. Tehát a keresőoptimalizálás folyamatos munkát jelent, nem egyszeri „befektetést”.

    Ne erőltessünk 1 konkrét kulcsszót. Nem feltétlen abból lesz a legtöbb bevételed. Lehet egyéb kifejezésekkel többet elérsz. Például mindenki arra hajt, hogy alma szóra első legyen. Nagyon nagy rá a verseny, mert mindenki ezt akarja. Költséges lenne felvenni a harcot és még ebből ki sem derül, hogy a vevőd nem-e véletlen zöld almát szeretne, de te azzal nem rendelkezel. Hiába jön fel az oldaladra, mert az igényét nem tudod kielégíteni. De ha van piros almád és arra jó helyezést tudsz elérni, még ha kevesebb ember is keres erre, de sokkal célzottabban jönnek a látogatók. Több időt töltenek az oldaladon, mert pont nekik szól a tartalmad és nagyobb eséllyel lesz belőlük ügyfél. „A kevesebb néha több” ugye…

    A másik fele a dolognak, rendben van jönnek a látogatók de onnantól a te feladatot őket navigálni és információt nyújtani. Nagyon fontos és ezt nem lehet a keresőoptimalizálók számlájára írni, ha egy oldal bonyolult, kevés tartalommal bír, ergonómaiai zsákutca, vagy nem működik rendesen, idegesítő a megjelenése, ezek a tényezők mind rontják a konverziókat. A google is értékeli az oldalad a látogató interakciók szerint. Tehát az oldal, amit szeretnél „felfuttatni” az legyen olyan minőségű, amibe te sem kötnél bele, ha másnál látnád.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

október 10, 2023

7MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A linképítés a mai napig a keresőoptimalizálás

augusztus 28, 2023

7MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Akinek weboldala van, vagy linképítéssel foglalkozik azt

június 16, 2022

7MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a link vagy hiperhivatkozás? A

június 15, 2022

7MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a horgonyszöveg? A horgonyszöveg, (vagy


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!