Utoljára frissítve: november 2, 2016
mi ez? SEO hírek

Úgy tűnik a Google szép csendben egyre több algoritmusát állítja át automata üzemmódra. Most a Page Layouton van a sor.

A Page Layout a Google azon algoritmusa, mely azért bünteti a weboldalakat, ha a hajtás feletti tartalomban, tehát a görgetés nélkül látható felületen túl sok reklámot jelenít meg.

A Page Layout algoritmus 2012. január 19-én futtatta le elsőként a Google, erről hivatalos blogján is beszámolt. A második frissítése az algoritmusnak 2012. október 9-én történt, míg a 2014 február 6.-i volt a harmadik bejelentett Page Layout algoritmus frissítés, ahogy arról mi is beszámoltunk.

Az első frissítés a keresési találatoknak valamivel kevesebb, mint egy százalékát érintette.

Azt tehát tudni lehet, hogy 2014 elejéig a Page Layout algoritmus manuálisan frissült. Ez azonban megváltozott. Hogy pontosan mikor azt nem lehet tudni.

John Muellerenek a Google szóvivőjének a szokásos Hangouton tették fel a kérdést, hogy vajon ezzel az algoritmussal mi a helyzet?

Hirdetés

hirdetés

„John ez egy olyan algoritmus, amit manuálisan kell lefuttatni, és az ellenőrzi a weboldalakat? Vagy ez állandó, valós időben fut? Tehát ha eltávolítod a hirdetéseket, ami a büntetést okozta, amint a Google újra feldolgozza és indexeli az oldalt, automatikusan helyreáll? Vagy manuálisan kell csinálni?”

„Ez jórészt automatikus ebben az értelemben, noha nem élő, egy az egyben ható algoritmus. De ez olyasmi, ami automatikusan frissül. És ez egy olyan algoritmus, ahol, ha megteszed a változtatásokat, nem kell várnod egy manuális frissítésre a részünkről, hogy a változtatásokat figyelembe vegyük”

Noha John Mueller nem mondta ki, hogy az algoritmus valós időben futna, vélhetően ehhez igen közeli a helyzet.

Az érdekesség az, hogy ez az algoritmus két éve még egyértelműen manuális frissítésekhez volt kötve, vagy legalábbis így tűnt a Google kommunikációjából. Mostanra viszont automatikusan frissülő algoritmussá vált.

Ez mindenképpen jó hír, bár azért nem érdemes oldalunk renoméját a túl sok hirdetéssel kockára tennünk, mert az nem csak a Google-t, de a felhasználókat is irritálhatja.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 15, 2023

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bejelentette, hogy szeptember 14-én útjára

április 26, 2023

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Elég meglepő és kissé nehezen érthető bejelentést

december 6, 2022

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bejelentette, hogy a tegnapi napon,

június 16, 2022

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben megtalálod a Google algoritmusainak


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!