Aktív hetünk van a Google táján. Újabb algoritmusfrissítés jöhet a következő hetekben.

2012. november 17-én a neves Meta Filter nevű oldalt komoly visszaesés sújtotta egy Google algoritmusfrissítés hatására. Az esetről több mint másfél év elteltével számolt be az oldal alapítója, aki szerint komoly veszteségeik voltak a frissítés miatt. Az ügy komoly port vert fel a keresőoptimalizáló fórumokon és hírportálokon.

Különösen azért, mert a Google annak idején bár rákérdeztek, de nem erősítette meg az algoritmus változtatás tényét. Most, hogy az ügy napvilágra került Matt Cutts bejelentette, hogy dolgoznak az akkori algoritmus javításán, ami néhány hét, legfeljebb egy hónapon belül várható.

Matt Cutts beismerte, hogy a hírek nyomán kezdtek el dolgozni az ügyön, és ennek nyomán várható a frissítés, amely vélhetően a Metafilter helyezéseinek helyreállását eredményezi majd.

Ritka eset, hogy a Google elismeri, hogy egyik-másik algoritmusfrissítésük nem várt károkat is okoz, és hogy ezt megpróbálják helyrehozni.

Ez a frissítés a fórum jellegű oldalakat érintette, így aki ebben az időszakban tapasztalta a forgalmának visszaesését, az elkövetkező hetekben javulásra számíthat.

Hirdetés

hirdetés

A héten tapasztalt szokatlanul aktív kommunikáció annak is köszönhető, hogy Matt Cutts részt vesz a Seattle-i SMX Advanced konferencián, ahol rendszeresen sok információt közöl a Google tevékenységéről.

Még egy fontos tanulság a végére. Mint látható, a Google nem erősítette meg az akkori algoritmus frissítés tényét, csupán most, másfél évvel később, hogy valóban új algoritmus indult akkor útjára. Ez is mutatja, hogy a Google kommunikációját, különösen ami az algoritmus-frissítéseket illeti, óvatosan és erős kétkedéssel kell kezelni.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Számomra még az nem világos, hogy a Google-nek van-e egy végleges prototípusa egy olyan weboldalra, amelyet Ő maga is maximálisan értékelni, feldolgozni, és rangsorolni tud, vagy még maguk sem tudják, hogy milyen sablont kell követnie egy weboldalnak, amiből ténylegesen és hiteles találati listát tudnak készíteni.

    Véleményem szerint sokkal praktikusabb lenne bevezetni az adatlapozást, és egy regisztrációs adatlapot kitöltetni a cégekkel, amiben főbb információkat adhatnak meg: helyszín, termékek, árak, garancia időszak, referenciák, egyéb.

    Majd ezen adatok alapján szűrni lehessen a cégekre. Például ár, megközelíthetőség, garancia időszak, stb.
    A nem üzleti találatok pedig, megmaradhatnának a szokott kulcsszavas keresőben.

    Nem hiszem, hogy üzleti és nem üzleti oldalak találatai sokáig egy helyen maradhatnak a jövőben.

    1. Érdekes felvetés, ami az első részt illeti:
      egyrészt a weboldalak téma szerint nagyon változatosak, mást várunk el egy időjárási és mást egy videós oldaltól, nincs sablon amit rá lehetne hűzni, másrészt a net nagyon gyorsan változik, más az elvárás a következő hónapban, harmadrészt a Google még mindig nem túl jó a szövegértésben, nem tudja úgy olvasni és értelmezni a szöveget ahogy mi, bár ebben sokat javult az utóbbi időben. Amit a Google elvár az a felhasználói igények maximális kielégítése, a minőségi tartalom, a folymatos megújulás, és a természetes linképülés. Ha ezek megvannak, garantált a jó hely.

      A másik felvetéssel nehezen tudok egyetértni. Van idehaza 500 weboldal ami SEO-val foglalkozik, a legtöbb felhasználó nem tud/akar annyi szűrőt beállítani, ami kidob neki egyetlen jó találatot. Más iparágakban több ezer potenciális vállalkozó is szóba jöhet. Aki ilyen szolgáltatásra vágyik annak ott a cégkatalógus.

      1. Köszönöm a válaszod.

        A 2.pontnál nem értettél velem egyet. Itt arra akartam utalni, hogy amíg a Google kereső algoritmusa egy általuk folyamatosan fejlesztett algoritmus alapján állapítja meg a találati listát, abban az esetben vállalni kell azokat a terheket is, amit egy „igazságtevő”-t sújtanak.

        Lesznek károsultak, akik rendszeresen nem fognak a döntéseivel egyetérteni, ráadásul jogosan, hiszen nincs végleges algoritmusa, amelynek szabályait előre közölte volna, pedig az üzletben nem ildomos a szabályokat menet közben megváltoztatni. Ezt szerintem már fel is ismerte, és korrigálnia is kell, vagy egyre több ilyen példát láthatunk majd.

        Kénytelen lesz egérutat választania, vagy a hírneve fog csorbát szenvedni.

        Én továbbra is azt látom, hogy csűrve csavarva, de megcsinálja a Google a saját cégkatalógusát, a Google Business keresőt. Itt már senki sem szólhat majd egy szót sem az algoritmusa miatt. És gondolom az Adwords is ebben fog megújulni.

        Talán a Google Cégem pont ennek a hátterét kezdi kiépíteni kicsiben.

        UI: A Google kereső egy linkkatalógus, bármennyire is másképp látszik, és biztos, hogy lesz cégkatalógusa is, ott már nem kell seo tudás, csak a hagyományos keresőjéhez.

        Természetesen ezek csak gondolatok, irányvonalak, meglátások.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 15, 2023

45MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bejelentette, hogy szeptember 14-én útjára

április 26, 2023

45MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Elég meglepő és kissé nehezen érthető bejelentést

december 6, 2022

45MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bejelentette, hogy a tegnapi napon,

június 16, 2022

45MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben megtalálod a Google algoritmusainak


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!