Tegnap már beszámoltunk róla, hogy jelentős algoritmusfrissítést hajtott végre a Google. Ma már neve is van a változtatásnak. Megszületett a Starbucks update!
A Starbucks Update
A név természetesen nem hivatalos, de gyorsan terjed keresőoptimalizálási körökben, és mivel könnyebb egy algoritmust azonosítani, ha nevesítik ezért mi is átvesszük ezt a nevet.
A Google szokásához híven igen szűkszavúan nyilatkozott az ügyben. Először megköszönte az érdeklődést, majd közölte folyamatosan dolgoznak az algoritmusaikon, és nincs semmi hivatalos bejelenteni valójuk. Majd nem hivatalosan közölték azt is, hogy ez se nem Panda, se nem Pingvin frissítés.
Alan Bleiweiss, neves keresőoptimalizálási szakember írta Twitteren, hogy ő nem látott semmi mozgást, egyedül a sajátját, amikor átment a Starbucks-ba. Végül hivatalos bejelentés híján az Algoroo ezt az elnevezést adta a tegnapi frissítésnek. Hogy tartós lesz-e azt nem lehet tudni, de legalább nevesíthető a frissítés.
Nem Panda, nem Pingvin
Bár tegnap azt írtuk, hogy Panda jellegű frissítésről lehet szó, már a kép sokkal zavarosabbá vált. Többen írtak részleges Panda helyreállásról, de az egyik elismert Panda szakértő egyértelműen jelezte, hogy nem Panda frissítés zajlott. Marie Haynes Pingvin-szakértő talált Pingvin-frissítésre utaló jeleket, de ezt kevesen erősítették meg (és mi sem találtunk erre utaló nyomokat). Vélhetően tehát valami új frissítésről lehet szó. A hatások igen vegyesek, egyes szegmensekben alig észlelhető, mások jelentős mozgásokról számolnak be.
Az algoritmus monitorozó alkalmazások jellemzően kiugró frissítésként regisztrálták a történteket.
A történésekben az az érdekes, hogy januárban több kisebb frissítés is volt, így például legutóbb január 26-a körül, amikor a Google szintén azt közölte, hogy nem Panda, és nem Pingvin jellegű mozgásokról van szó. Nem elképzelhetetlen, hogy a Google új jelentős hatású algoritmust tesztel januárban, ami a két nagytól eltérő szempontok alapján értékel. Esetlegesen felhasználó adatok alapján?
Egyelőre egy olyan oldallal van kapcsolatunk, aki jelentős előrelépést ért el a Starbucks frissítés alatt. Kérjük olvasóinkat, ha oldalukat érintette a frissítés jelezzék számunkra, hogy nagyobb eséllyel azonosíthassuk a frissítés mintázatát: info@ite.hu.