Kezdőlap » Google » A Page Layout algoritmus is automatán fut már
Google

A Page Layout algoritmus is automatán fut már

Google irányelvek

Úgy tűnik a Google szép csendben egyre több algoritmusát állítja át automata üzemmódra. Most a Page Layouton van a sor.

A Page Layout a Google azon algoritmusa, mely azért bünteti a weboldalakat, ha a hajtás feletti tartalomban, tehát a görgetés nélkül látható felületen túl sok reklámot jelenít meg.

A Page Layout algoritmus 2012. január 19-én futtatta le elsőként a Google, erről hivatalos blogján is beszámolt. A második frissítése az algoritmusnak 2012. október 9-én történt, míg a 2014 február 6.-i volt a harmadik bejelentett Page Layout algoritmus frissítés, ahogy arról mi is beszámoltunk.

Az első frissítés a keresési találatoknak valamivel kevesebb, mint egy százalékát érintette.

Azt tehát tudni lehet, hogy 2014 elejéig a Page Layout algoritmus manuálisan frissült. Ez azonban megváltozott. Hogy pontosan mikor azt nem lehet tudni.

John Muellerenek a Google szóvivőjének a szokásos Hangouton tették fel a kérdést, hogy vajon ezzel az algoritmussal mi a helyzet?

hirdetés

“John ez egy olyan algoritmus, amit manuálisan kell lefuttatni, és az ellenőrzi a weboldalakat? Vagy ez állandó, valós időben fut? Tehát ha eltávolítod a hirdetéseket, ami a büntetést okozta, amint a Google újra feldolgozza és indexeli az oldalt, automatikusan helyreáll? Vagy manuálisan kell csinálni?”

„Ez jórészt automatikus ebben az értelemben, noha nem élő, egy az egyben ható algoritmus. De ez olyasmi, ami automatikusan frissül. És ez egy olyan algoritmus, ahol, ha megteszed a változtatásokat, nem kell várnod egy manuális frissítésre a részünkről, hogy a változtatásokat figyelembe vegyük”

Noha John Mueller nem mondta ki, hogy az algoritmus valós időben futna, vélhetően ehhez igen közeli a helyzet.

Az érdekesség az, hogy ez az algoritmus két éve még egyértelműen manuális frissítésekhez volt kötve, vagy legalábbis így tűnt a Google kommunikációjából. Mostanra viszont automatikusan frissülő algoritmussá vált.

Ez mindenképpen jó hír, bár azért nem érdemes oldalunk renoméját a túl sok hirdetéssel kockára tennünk, mert az nem csak a Google-t, de a felhasználókat is irritálhatja.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.