Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » A SEO alapjai: keresőoptimalizálási tippek
Keresőoptimalizálás

A SEO alapjai: keresőoptimalizálási tippek

fehérkalapos seo

Az oldal helyes beállítása a belépő a jó Google helyezéshez. Íme, néhány alapvető on-page SEO beállítás, ami nélkül nincs siker.

Tisztázzuk az elején: Egy tökéletesen optimalizált oldalnak sincs esélye komoly versenyben, ha nem támogatják minőségi linkek. De ha a linkek megvannak, és az oldalon belüli optimalizálás is tökéletes, akkor már jó úton haladunk a siker felé. Lássuk a legfontosabb és legalapvetőbb On-Page SEO beállításokat:

1. Címsor: kulcsszóval az elején

A SEO alapja a helyesen megválasztott címsor, azaz title címke, sokan azonban nem tudnak róla, de annak is jelentősége van, hogy a kulcsszó hol helyezkedik el a címben. Lehetőleg minél közelebb legyen a cím elejéhez, ahogy itt is. A fő kulcsszó a SEO alapok, így hát ez a nyitó szó a címben. Egyszerű igaz?

2. Tiszta url

Azt sem kell túlmagyarázni, hogy az url is rangsorolási szempont. Hagyjuk el a dinamikus url címeket, és kizárólag statikusokat használjuk. Ezt sokan tudják és használják. Ha tovább akarunk lépni, akkor pedig hagyjunk el minden felesleges szót az url-ből, nem kell az url-ben a blog, vagy kategórianév, vagy a dátum, lehetőség szerint csak a cikk címe, vagy a kiemelten fontos oldalaknál csak a kulcsszó. Ennek a cikknek például az ideális url címe az lenne: ite.hu/seo-alapok.

3. Linkelj kifelé

A weboldal tulajdonosok a mai napig nem szeretnek kilinkelni az oldalukból, mert félnek attól, hogy a kifelé mutató linkekkel elveszik az oldal PageRank értéke, vagy linkereje. Ez tíz éve még talán igaz volt, ma már nem kell ettől tartani.
Ma már a Google olyan weboldalakra akarja küldeni a látogatóit, amelyek információs csomópontok, ahonnan sok további hasznos oldal érhető el rendszerezve, ezért bátran linkelj kifelé.

De persze mindig csak megbízható forrásra linkelj, és lehetőség szerint ne a konkurenciádat erősítsd a linkekkel. Egy-egy minőségi cikkben legalább három releváns és minőségi oldalra mutató link helyezhető el.

hirdetés

4. Egészítsd ki a címedet járulékos szavakkal

A SEO alapok jó cím, de ha igazán sok látogatót akarunk, akkor célszerű címeinket kiegészíteni olyan járulékos szavakkal, amelyek többlet forgalmat generálhatnak. Ilyen lehet az „olcsó”, a „hogyan”, a „2015”, azaz olyan plusz kifejezések, amelyeket az emberek általában használnak. Ezekkel a plusz szavakkal további találatokban bukkanhatsz fel, és több látogatóhoz juthatsz.

5. Írj legalább 1000 karakternyi szöveget

Sokan azt mondják, hogy az emberek nem szeretnek hosszú szövegeket olvasni a weben. Ez igaz is, de egy igényes írás esetén kivételt tesznek. Egy olyan írás esetén, ami valóban érdekli őket. Ha van olyan kifejezés, amelyre valóban nagyon, nagyon szeretnél jó helyezést elérni, akkor ne kíméld a billentyűzetet és írj legalább 1000 szó hosszúságú cikket.

Az én linképítési tanfolyamom 50.000 karakter hosszú, és második a találati listán, hasonlóan hosszú a Google algoritmusokról írt cikkem, mert ezekre valóban jó helyezést szerettem volna elérni. Ha tehát valami nagyon fontos, szánd rá az idődet. Persze nem kell minden cikknek ilyen hosszúnak lennie, de a kiemelt tartalmaknál ez alapkövetelmény.

6. Használj multimédiás tartalmakat

Használj képeket, videót, diagramokat a cikkeidben. Egy kép, vagy diagram sokkal többet el tud mondani, mint ezer szó. Tördeli a folyó szöveget, ezzel megkönnyíti az olvasást, ráadásul növeli a felhasználói élményt is. Ez nem csak az olvasóknak lesz jó, de SEO szempontból is számos előnnyel jár. Növeli az oldalon eltöltött időt, és csökkenti a visszafordulási arányt, mind a kettő fontos SEO mutató.

7. Használd a kulcsszavadat az első bekezdésben

Normális esetben a fontos kulcsszó valóban bekerül az első bekezdésbe, de van aki hosszú bevezetővel indít. Ez SEO szempontból nem túl szerencsés. A Google esetleg kételkedni kezd, hogy az adott cikk releváns e a kifejezésre, ha az első 100 szóban nem bukkan fel.

Ne kövesd el ezt a hibát, és írd bele természetes módon a legfontosabb kulcsszavadat az első 100 bekezdésbe.

8. Rakd a címet a H1 címkébe

Alap SEO beállítás, mégis gyakran nem élnek vele. A cikk címe kerüljön a H1 címkébe. Ezt a legtöbb WordPress oldal alapból tudja, de van úgy, hogy a sablonok ezt felülrják. Gyakori különösen egyedileg készített oldalak esetén, hogy a H1 címkébe a logó kerül. Ez nem túl jó ötlet.

9. Legyen villámgyors az oldalad

A rangsorolásnál az oldal sebessége nem elhanyagolható tényező. Sok hazai szolgáltató ezen a téren tisztességesen teljesít, de ez nem mindig elég. Az oldalnak ultra gyorsnak kell lennie, ha lassú a szerver válaszideje az nem túl jó ajánlólevél. A Google Page Speed, vagy a Pingdom Tools segíthet felgyorsítani az oldaladat.

És ne feledd, a gyors oldal csökkentheti a visszafordulási arányt is, ami szintén egy pozitív szignál.

10. Használd a közösségi megosztási gombokat

Bár a jelenlegi ismereteink szerint a közösségi megosztásoknak nincs direkt hatása a helyezésre, azonban az indirekt hatás nagyon is fontos. Ezek segítségével több emberhez juthat el a tartalmad, többen keresnek rá oldaladra, márkádra és a sok látogató végső soron linkeket is hozhat.

Viszont ügyelj ara is, hogy ezek a gombok gyakran sok erőforrást igényelnek, lehetőség szerint csak azokat használd, amelyek valóban hozhatnak látogatót.

11. Csökkentsd a visszafordulási arányt

Használj a cikkeken belül belső linkeket, amivel a felhasználók azonnal a cikk legérdekesebb részére juthatnak, ezzel nem csak a visszafordulási arányt csökkented, de felhasználód élményét is növeled.

12. Használd a szinonímákat

Ha írsz egy cikket, és egy kulcsszóra optimalizálsz, próbálj kicsit tágabb körben gondolkodni, és használd a szinonimákat, kapcsolódó kifejezéseket, például a SEO helyett a keresőoptimalizálást. A SEO alapok helyett a SEO alapelvei szót. Így plusz forgalmat szerezhetsz a long tail-ekből, és az oldal minőségét is javítod a kereső szemében.

13. Csökkentsd a Dwell time-t

Erre még talán nincs jó magyar kifejezés. A visszafordulási arány nem túl jó mutató. A Google ehelyett a dwell timet használja, ez azt jelenti, hogy a felhasználó rákeres egy adott kifejezésre, kiválaszt egy oldalt, majd visszajön ugyanarra a találati listára. A Google ezt az időt méri, és ennek kell minél hosszabbnak lennie, mert ez jelzi a kereső felé, hogy minőségi tartalmat kapot a felhasználó Az ideális az, ha az oldalról visszajövő felhasználó új keresésbe fog. Ekkor tudja a Google, hogy a találat kielégítő volt.

14. Képek optimalizálása

A képtalálatokra jövő látogatók általában nem túl értékesek, ezért inkább arra kell törekedni, hogy a képekkel a cikk helyezését javítsuk. A képek optimalizálása külön témát is megérne, a SEO alapok, a kulcsszavas filenév és az alt címke kitöltése.

15. Minőségi tartalom

Erről már sokszor és sokat írtunk tartalommarketing oldalunkon. A keresőoptimalizálás alapja a minőségi tartalom. E nélkül nincs hosszú távú siker.

A lista még így sem teljes, de ezek a SEO-nak olyan alapjai, amire lehet építeni. Ha ezek rendben vannak, már nagyot nem hibázhatunk. Már csak minőségi linkek kellenek, és már benn is vagyunk az első tíz helyezett között.

Témák

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.