Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Keresőoptimalizálás 2017: íme, a Google tanácsai!
Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás 2017: íme, a Google tanácsai!

keresőoptimalizálás 207

Ritka, amikor keresőoptimalizálási szempontból úgy készülhetünk egy új évre, hogy a Google javaslatok sokaságával igyekszik segíteni. A 2017-es év ilyen. Lássuk a Google keresőoptimalizálási tanácsait 2017-re!

Mobil index a fókuszban!

John Muellertől, a Google szóvivőjétől az év utolsó webmestereknek szóló beszélgetésén megkérdezték mi a Google három fő SEO tanácsa a 2017-es évre.

John Mueller ezt válaszolta:

„Mobil, mobil és mobil. Egyszerű igaz?”

De lássuk a válaszát kicsit részletesebben. John Mueller felhívta a figyelmet arra, hogy a jövő évben indul a Google mobil indexe. (Erről már sokat írtunk, a lényeg, hogy a weboldalak mobil verziója képezi a Google adatbázisának és rangsorolásának alapját a jövő évtől.)

A fő teendő szerinte a jövő évre, hogy mindenki átnézze a saját weboldalának mobil verzióját, és annak HTML kódját. Vajon azok az on-site SEO elemek, amelyek az asztali verzióban rendben voltak a mobil verzióban is jó helyen vannak?

hirdetés

Mire gondol  John Mueller? Elsősorban olyan technikai részletekre, mint a title, a címsorok, a belső linkelés, amit a HTML kódból kell ellenőrizni. John Mueller külön felhívja a figyelmet arra, hogy sok SEO eszköz automatikusan egy weboldal asztali verzióját térképezi fel, ezekre ügyelni kell, mert így félrevezethetnek, hiszen jövőre a rangsorolás alapját a weboldalak mobil verziója adja majd.

A Google első számú keresőoptimalizálási tanácsa 2017-re tehát ez: ellenőrizd weboldala mobil verzióját, és nem csak a felhasználói élmény és tartalmi szempontból, hanem a technikai SEO vonatkozásokat is.

Ez nagyon fontos tanács. És szeretném arra külön felhívni a figyelmet, hogy a Google szinte mindig azt hangsúlyozza, hogy a weboldalakat a felhasználóknak készítsük és a tartalomra koncentráljuk. Idén azonban a első számú tanácsa keresőoptimalizálási szempontból a technikai részletek ellenőrzése.

Vegyük nagyon komolyan ezt a tanácsot, mert nagyon kellemetlen élményben lehet részünk, amikor élesedik a mobil indexelés és rangsorolás

Keresőoptimalizálás 2017: további tippek a Google-tól

Még két további területen adott tanácsot a Google a 2017-es évre vonatkozóan, amelyek a keresőoptimalizálást is érintik. Az első a felugró ablakok, a másik a biztonságos webhelyek.

Felugró ablakok tilalma 2017. január 10-től

A Google a tavalyi évben számos alkalommal felhívta a figyelmet arra, hogy a felugró ablakok zavarják a mobil felhasználókat. A számtalan figyelmeztetést követően, hivatalos blogoldalán jelentette be, hogy 2017. január 10-től új algoritmikus büntetést vezet be.

A büntetés azokat a weboldalakat érinti majd, amelyek a találati listáról érkezőknek nagy felugró ablakot jelenít meg, így eltakarva a tartalom jelentős részét, és ezzel rontja a felhasználói élményt. A büntetés nem érinti az exit pop-upokat és más felugró ablak típusokat. Ha használsz felugró ablakot, olvasd el erről szóló cikkeinket!

A büntetés hátrasorolást eredményezhet, tehát erősen befolyásolja a keresőoptimalizálási célokat!

Nem biztonságos weboldal

Szintén a Google hivatalos weboldalán jelent meg, hogy 2017-től a Chrome böngésző jelzi a felhasználók számára, ha egy weboldal nem HTTPS, azaz biztonságos internetkapcsolattal rendelkezik. A Google nyilatkozatából egyelőre nem világos, hogy ez konkrétan mikor jelenik meg. Elképzelhető, hogy csak belépési szándék esetén. Hosszú távon érdemes lehet HTTPS kapcsolatra váltani, de ez komoly kihívást is jelenthet összetett weboldalak esetén, így érdemes lehet megvárni, konkrétan mit is jelent a Google bejelentése.

És mindez hogy érinti a keresőoptimalizálást? Ha a Chrome-ban megjelenő szöveg feltűnő és riasztó, az eltérítheti, vagy visszafordulásra kényszerítheti a felhasználókat, ami idővel a rangsorolásra is negatívan hathat ki.

SEO 2017: Google tendenciák, amire érdemes odafigyelni

A fentiekben három olyan változásról beszéltünk, amit a Google előre bejelentett. Az alábbiakban olyan dolgokról esik szó, amelyekkel kapcsolatban nincs ugyan hivatalos bejelentés, de a tendenciák egyértelműek.

AMP

A Google tavaly indította el AMP projektjét, amelynek célja, hogy a weboldalakat radikálisan felgyorsítsa a mobil felhasználók számára. Az AMP a weboldalak radikálisan felgyorsított és leegyszerűsített verziója, amit a Google közvetlenül a gyorsítótárból tölt be.

Az hogy a Google számára mennyire fontos az AMP projekt talán egy számadattól tudom legjobban alátámasztani. A Google hivatalos webmestereknek szóló blogoldalán tavaly 34 bejegyzés látott napvilágot, ezek közül 12 kizárólag az AMP-vel foglalkozott. Nem volt még egy téma, amely hasonlóan nagy figyelmet kapott a Google részéről.

Még egy adatot hadd mondjak el. Az ite.hu esetében az AMP oldalaink forgalma augusztusig elenyésző volt, októberben kb. 1%. December hónapban a teljes forgalmunk több mint 7%-a AMP oldalainkra érkezett. Ez elképesztő növekedési ütem.

Az AMP oldalak jelenléte már nem csak elvárás, azokat optimalizálni is kell!

Gépi tanulás és mesterséges intelligencia

Az eddig ismertetett változások a felszínen is érzékelhetőek, de van egy ennél fontosabb, de láthatatlan változás, ez pedig a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia jelentőségének növekedése.

2016 februárja óta John Giannandrea lett a Google keresési részlegének vezetője. Ő korábban a mesterséges intelligenciával és a gépi tanulással foglalkozott. A váltás nem csak szimbolikus. A Google gőzerővel dolgozik a gépi tanulás alkalmazásán a keresésben is. A tavalyi évben ennek köszönhetően a Google fordítója javult ugrásszerűen.

A gépi tanulás szent grálja a szövegértés. A Google pedig ennek köszönhetően egyre jobban és pontosabban érti meg a weboldalakon található szöveget. Éppen ezért a keresőoptimalizálásban a megfelelő tartalom egyre fontosabb lesz a magyar nyelv esetében is. A megfelelő tartalom alatt azt értem, ami jól kiszolgálja a felhasználók kereséseit. A jó szöveg nem feltétlenül hosszú, vagy tudományos igényű. A jó szöveg az, ami a felhasználónak hasznos.

A gépi tanulás előtérbe kerülésével a Google valóban egyre okosabbá válik és a kulcsszóhalmozás, a mesterséges linképítés és egyéb manipulatív SEO módszerek végleg háttérbe szorulnak. ez nem egyetlen év eredménye lesz, inkább egy tendencia, ami évről-évre erősödik, de a SEO-t alapvetően meghatározza majd.

Helyi keresés, egyedi találati lista és strukturált adatok

Még egy tendenciára szeretném felhívni a figyelmet. Ez sem lesz nagyon látványos rövid távon, de hosszú távon annál fontosabb a jelentősége. Nem ez a 2017-es év fő keresőoptimalizálási trendje, de mégis alapvetően alakítja át a SEO-t. Ez pedig a találati lista egyre egyedibbé válása. A keresésekre adott válaszok személyre szabottsága fokozatosan növekedni fog. Ennél is meghatározóbb lesz azonban a helyi találati lista jelentőségének növekedése, és ezzel párhuzamosan a Local SEO.

Idehaza még kevés a helyi weboldal, de számuk gyarapodni fog, ez pedig sokaknál eredményez majd forgalomcsökkenést.

Egy másik hasonló tendencia, hogy a magyar találati listán is egyre nagyobb számban jelennek majd meg struktúrált adatok és mindenféle bővítmények. Ez angol nyelvterületen már teljesen általános én azt gondolom, hogy az idei évben magyar nyelvterületen is ugrásszerűen növekedni fog ezek száma.

És mi lesz a linképítéssel?

Tavaly ősszel a Google lefutatta a Pingvin algoritmus és ez nem hozott semmilyen érdemi áttörést a linképítésben. Erre már 2012 óta várunk, de úgy tűnik a Google nem akar igazán hozzányúlni a linképítés rangsorolásban betöltött szerepéhez és a spam linkekhez sem. Bár azt gondolom, hogy ezen a téren lesznek változások, de ha tippelni kell, azt gondolom radikális változás ezen a téren nem lesz, inkább csak lassú átalakulásnak lehetünk majd tanúi.

Ne feledd, a keresőoptimalizálás alapjai 2017-ben sem változnak!

És a végére egy tanács a keresőoptimalizálás alapjai idén sem változnak meg. A fentiek fontosak, különösen a mobil indexelés, de a keresőoptimalizálás alapja ugyan az marad, mint korábban. Jó minőségű tartalom, megbízható erős linkek és releváns domain. Ez a három továbbra is kulcsfontosságú a sikerhez.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

5 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Nagyon kíváncsi leszek, hogy a felhasználói élmény növelése pl, amp, rich snippet, stb, amit most elsődlegessé nyílvánít a kereső, mikor fogja ellensúlyozni a zsák számra vett linképítést.

    • Én három-öt évet mondanék. Lassan csökken a linkek szerepe, de csak lassan. Ma már van olyan oldalam, ami 3 db linkkel TOP3-as, ez még pár éve elképzelhetetlen volt, de erős versenyben ez még nem működik.

  • Hello,

    “A gépi tanulás szent grálja a szövegértés.” Hát ez így kb. nem helyes; mondjuk inkább úgy, hogy a Google keresési algoritmusához ennek fejlesztése az egyik kulcs. A Machine Learming / AI -nek rengeteg olyan ága van (sőt többségében ilyenek vannak) ahol a “humán szöveg” nem számít, sőt nem is létezik, vagy kis jelentőségű paraméterecske.

    Egyébként a spam oldalak / tartalmak kitakarításában hatalmasat fejlődött G, csak ezt Magyarországról nehéz látni. A ML algoritmusok hamar megtalálják a “természet-ellenes” formákat, csak ezek közül némelyek eltüntetése nem olyan fontos / sürgős – ezért “nem látszik” a hatás.

    Üdv,
    A

    • Szia!

      Köszi a hozzászólást. Persze igazad van. Én itt a gépi tanulás kapcsán a keresésre fókuszáltam, de lehet ez így valóban félreérthető volt.
      A Spam algoritmusok kiszűrésében nyilván van előrelépés, bár azt gondolnám, ha ez algoritmussal működik, akkor nehezen érthető a fontosság, mint kategória. Ha képes rá az algoritmus akkor az nem egy nagy plusz munka, hogy a kevésbé fontos piacokon is működjön. Persze ha ehhez kel plusz bemeneti információ amivel etetik az algot és ennek van helyi sajátossága akkor már érthető a dolog. De ha ti adatelemzéssel foglalkoztok akkor ezen részéről biztos többet tudtok mint én. Én csak azt látom milyen link működik és milyen nem, és a spam tökéletesen működik idehaza. Sajnos.

  • Egy kicsit félek a https átállástól, nagy portáloknál, ahol biztosan profi csapat végezte ezt, is számoltak be jelentős visszaesésekről annak ellenére, hogy minden tanácsot, előírást betartottak. Nem tudom, hogy miért nem tudná a Google megcsinálni, nem hiszem, hogy túl bonyolult lenne, hogy egy oldal http és https verziója a szemükben ugyanaz lenne mindenféle átirányítás, ez+az nélkül. Az fantasztikus lesz, ha 2017-ben minden oldalon ki fogja jelezni, hogy nem biztonságos, még ha semmiylen hitelkártyaadatokat nem gyűjt, nincs belépés, stb..